تور سوچي | تور روسيه تور سوچي | تور روسيه .

تور سوچي | تور روسيه

جاذبه هاي توريستي سوچي

شهر بازي

جاذبه هاي ديدني سوچي

آكواريوم (Discovery World Aquarium Sochi

اكواريوم ديسكاوري ورلد، بزرگترين آكواريوم اروپا، يكي از جاذبه هاي محبوب توريستي و مكاني جذاب براي تمام اعضاي خانواده است.

بيش از ۱۰۰گونه از آبزيان آب شيرين در اندازه هاي مختلف، از ميكروسكوپي تا غول آسا و ۳۰ آكواريوم با مجموع ۵ ميليون ليتر آب اين آكواريوم را به مجموعه بي همتايي در مقايسه با ساير آكواريوم ها تبديل كرده است.

بازديدكنندگان مي توانند از وراي تونل عابر پياده احاطه شده از سه طرف توسط آب( با ضخامت ديواره ۱۷ سانتي متري) جهان ديگري از گياهان شگرف، كشتي هاي غرق شده، صخره ها و ساكنان دريايي از جمله كوسه ها، دلفين ها، پنگوئن ها، مجموعه خرچنگ ها، اختاپوس و ماهيان گرمسيري را مشاهده كنند.

اولين بخش اين مجموعه به ماهيان آب شيرين اختصاص دارد كه از ويژگي هاي آن مي توان به فضاي طراحي شده به سبك جنگل هاي استوايي و آبشار دل انگيز آن اشاره كرد.

سالن بعدي، مربوط به ساكنان اقيانوس ها و درياها است. اين سالن شامل ۱۳ اكواريوم كوچك تر و تونلي پيچ در پيچ به طول ۴۴ متر مي باشد كه بزرگترين مخزن اكواريوم با حجم ۳ ميليون ليتر آب، در آن قرار دارد.

 

پارك تاريخي(Riviera

 

پارك ريوييرا يكي از جاذبه هاي مهم گردشگري سوچي، واقع در مركز اين شهر و در نزديكي بندر و تفرجگاه ساحلي، جهت گذراندن اوقات فراغت تزارهاي روسي احداث گرديد. اين پارك يكي از زيباترين و قديمي ترين پارك هاي سوچي است كه در سال ۱۸۹۸ تاسيس شد و داراي۲۴۰ نوع گونه گياهي مي باشد.

اگرچه اين پارك در تمامي فصول سال زيباست اما توريست ها و افراد محلي در فصل تابستان، به اين پارك خوش آب و هوا آمده تا از سكوت و طبيعت بكر آن استفاده كنند. اين پارك محل دلپذيري جهت قدم زدن شبانه است.

يكي از جذابيت هاي پارك، بيشه دوستي( Glade Of Friendship) است كه درخت ماگنولياي كاشته شده توسط فضانوردان روسي در اين بيشه واقع است. هم چنين ۷۰نوع درخت ماگنوليا كه يادبود افراد بشردوست و سرشناس در مجاورت آن ها قرار گرفته است، در اين پارك يافت مي شود.

باغ گياه شناسي با داشتن هزاران گونه درخت و درختچه شگفت انگيز و نادر از سراسر جهان در مجاورت پارك قرار دارد. مسير سرسبزي به نام گذرگاه نويسندگان شامل تنديس هاي نيم تنه اديبان روس از ديگر جاذبه هاي پارك ريوييرا مي باشد. اين مسير در انتها به آب نماي گل سنگ
مي رسد.

پارك به علت مجسمه هاي متعددي كه در سطح آن پراكنده اند، به باغ وحش مجسمه ها شهرت دارد.

ريوييرا داراي مجموعه تفريحي و شهربازي مي باشد كه چرخ و فلك تعبيه شده در آن اين امكان را به مسافران مي دهد كه از فراز آن مناظر زيباي كوهستان و شهر ساحلي، ساختمان سفيد و درياي سياه را از فراز آن قابل مشاهده نماييند. هم چنين آكواريومي در اين پارك ايجاد شده كه ماهي هايي از اقصي نقاط جهان را مي توان در آن مشاهده نمود.

 

شهربازي سوچي(Sochi Park

گردشگران با ورود به اين پارك وارد دنياي جادويي و افسانه اي روسيه مي شوند.

شهربازي داراي ۱۲ سواري ماجراجويانه براي تمام اعضاي خانواده مي باشد.

از جمله اين دستگاه ها مي توان به جهش كوانتوم(Quantum Leap) سريعترين سواري پارك با ۵۸متر ارتفاع و ۱۰۵ كيلومتر در ساعت سرعت، اژدها(Dragon) با طول مسير ۱۰۵۶ كيلومتر و ارتفاع ۳۸ متر، Firebird با ۶۳ متر ارتفاع، بلندترين سواري سقوط آزاد روسيه اشاره كرد.

چرخ و فلك كودكان با تصاوير داستانهاي پريان طراحي شده توسط Ivan Bilibin، هنرمند روسي، از جاذبه هاي مهم پارك مي باشد.

همچنين Gem(جواهر) چرخ و فلك سنتي پارك با ارتفاع ۱۳ متر در شب با نورپردازي درخشان همچون گردنبندي از سنگ هاي قيمتي مي درخشد.

سالن بازي هاي آنلاين(Arcade Games) شامل دستگاه هاي مدرن، محيطي مفرح براي تمام سنين ايجاد كرده است.

 

پارك آسماني اي جي هكت(Skypark AJ Hakett

 

AJ Hakettابداع كننده بانجي جامپينگ(Bungy Jumping)، با تبديل آن به يك پديده ورزشي، توجه و تحسين همگان را برانگيخت. وي با گرد هم آوردن شركت هاي بين المللي(استراليا، فرانسه، آلمان، ماكائو، سنگاپور و روسيه) گروهي به نام اي جي هكت تاسيس و نوآوري منحصر بفردي در صنعت گردشگري و ماجراجويي ارائه داد.

بلندترين پل معلق پياده روي جهان، به طول ۴۳۹ متر، به نام پل آسمان(Sky Bridge) ، در اين پارك واقع شده است. پارك آسمان در ارتفاع ۲۰۷ متري سطح زمين و در بخش زيباي تنگه رودخانه Ahshtyrskaya قرار گرفته است.

راه رفتن بر روي اين پل معلق باعث برانگيختن احساس شور و هيجان مسافران گرديده است. پس از عبور از پل مي توان از منظره زيبا و شگفت انگيز پارك لذت برد. در يك سو كوه هاي قفقاز و در سوي ديگر ساحل درياي سياه قابل رؤيت است.

اين پروژه بلندپروازانه، بطور مشترك توسط معماران روسي و نيوزيلندي توسعه داده شده است. طراحي و بررسي پروژه ۳ سال و ساخت آن ۲سال به طول انجاميد. ۷۴۰ تن فولاد و ۲۰۰۰مترمكعب بتن در ساخت اين پل استفاده شده است و همه استاندارهاي ايمني در طراحي آن در نظر گرفته شده است به طوري كه مي تواند در برابر شرايط خاص و بد آب و هوايي مقاومت كند.
پل داراي چشم اندازهاي بسياري است. در مركز آن مسافران مي توانند پرش ۲۰۷ متري بانجي جامپينگ، مرتفع ترين پرش، را انجام دهند. در ارتفاع ۶۹متري و از ساختمان Pod نيز پرش هايي بر فراز تنگه انجام ميگيرد.پارك داراي خدماتي از قبيل: رستوران ، آمفي تئاتر، خدمات كوه نوردي و همچنين آموزش پرش با طناب است.


برچسب: آشنايي با پارك تاريخي، تور سوچي، معرفي پارك هاي سوچي، معروف ترين پارك هاي سوچي، مكانهاي تفريحي و ديدني سوچي، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۳:۰۷ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :